19th Ave New York, NY 95822, USA

13 étterem marketing ötlet, amellyel új vendégeket szerezhetsz (UPDATED)

13 étterem marketing ötlet hashtag 1

Manapság elég könnyű elkeveredni az étterem marketing útvesztőiben, újszerű megoldások és kreatív ötletek szükségesek ahhoz, hogy új látogatókat hozz az oldaladra, és utána elérni, hogy újra és újra visszatérjenek. Összegyűjtöttem 13 működő étterem marketing ötlet, amelyek segíthetnek kreatív módon új vendégeket szerezni.

Mielőtt nekiugrasz marketingelni az éttermed, nem árt pontosan tudni, hogy kik is valójában a célközönséged. 

Fiatalokat szeretnél elérni? Vagy inkább az idősebb korosztályt? Vagy talán a gyermekes családokat céloznád meg?

A célközönség meghatározása nélkül nem is érdemes elindulni, ugyanis ha nincs meg a fejedben pontosan, hogy kiket szeretnél megszólítani, akkor szinte esélytelen, hogy egy eredményes marketing kampányt tudj felépíteni. Minél személyre szólóbban tudod elérni a közönséget, annál könnyebb lesz tartalmakat, hirdetéseket és emaileket készíteni számukra.

Például, ha a 20-as korosztályt szeretnéd megcélozni, akkor olyan nyelvezetet kell használnod, ami nekik szól és ami olyan, mint amit ők is használnak. Ez segít, hogy magukénak érezzék a márkát és az üzenetet.

1. Indíts a közösségi oldaladon nyereményjátékot, vagy kihívást 

Mindenki imád nyerni, főleg, ha ingyen ételről van szó, ezért a közösségi médiában indított játékok szuper módja lehetnek éttermed ismertségének növelésében. Lehet az például a részvételhez szükséges beugró, hogy jelöljék meg kedvenc vacsora partnerüket.

Ez a trükk segíthet még több követőt gyűjteni, növeli a brand láthatóságát és sok új, potenciális vendéggel ismertetik meg az éttermedet. Ha a győztes még soha nem járt az étteremben, akkor ez egy kiváló módja lesz, hogy ingyen kipróbálhassa.

2. Használj hashtageket

A hashtagek hű barátai a marketingesnek és igen előkelő helyet foglalnak el az étterem marketing ötlet listánkon. Főleg az Instagram-on, Twitter-en és a Linkedin-en népszerűek, és mindenképpen érdemes őket az eszköztáradban tartani. De miért is fontosak a te vállalkozásod szempontjából? Mert növelik egy márka ismertségét, nagyobb online elérést hoznak és új vendégeket kormányoznak éttermed irányába.

A hely ismertségének növelése az egyik fontos kulcsa a sikernek. Az a cél, hogy amikor a potenciális vendégek meglátják valahol az éttermed nevét, vagy logóját, akkor egyből tudniuk kell, hogy  

  • az étterem mit képvisel
  • milyen ételeket kínál
  • helyileg hol található

Ha éttermed mindig ugyanazt a hashtag-et használja, az arra bátorítja a vendégeket, hogy ők is használják. Ez növeli az elérést és közösséget épít.
Ahogy hashtaged egyre nagyobb népszerűségre tesz szert, úgy egyre jobban fogod tudni növelni a követőtáborodat és egyre többen lépnek ki az online térből és válnak valódi fogyasztó vendégekké.
Sokak szerint az egyik legjobb módszer az, ha a sajátjaid mellé a te környékeden legnépszerűbb néhány más releváns hashtageket is beépítesz a posztokba, amivel még nagyobb elérésre tehetsz szert.

Csatlakozz zárt szakmai Facebook csoportunkhoz!

Használj egyedi hastageket és kombináld őket népszerű hashtagekkel. Vigyázz, ha csak népszerűeket használsz, akkor a posztod el fog veszni az posztok tengerében. Használj a lokációddal kapcsolatos hashtageket, mivel étteremként valószínűleg a helyi vendégek érdeklődését szeretnéd elnyerni.

A megfelelő hashtagek használata mellett fordíts figyelmet arra is, hogy egy posztban hányat használsz belőlük? A túl sok zavaró lehet, és könnyen ellenkező hatást válthat ki, a túl kevés pedig könnyen hatástalan maradhat.

3. Használd fel a felhasználói tartalmakat

A felhasználói tartalmak igencsak megkönnyíthetik az életedet marketing szempontból, ugyanis rengeteg időt, energiát és pénzt spórolhatsz meg azzal, ha olyan tartalmat használsz, amit a követőid készítettek.

13 étterem marketing ötlet 1

Az emberek nem szeretik a hivatalos hangvételű, vagy túl nyomulós online tartalmakat. A Nielsen tanulmánya alapján 92%-uk például jobban hisz más emberek véleményének, mint a vállalkozások saját tartalmainak. Alapból mindenki úgy van kódolva, hogy jobban bízik a hozzá hasonló emberek véleményében. Ennek tudatában használd fel és fordítsd előnyödre azt amit az emberek online posztolnak az éttermedről, a pozitív hatás pedig garantáltan nem marad el.

A legjobb dolog a felhasználói tartalmakban, hogy ingyen használhatod őket. Sőt, az utánpótlással sem lesz gond, mivel az éttermekben mindenkiből előjön a profi ételfotós, ezért a rendelkezésedre álló tartalom mennyisége is folyton nő.

A felhasználói tartalom jól mutatja egy étterem megbízhatóságát. Ha a vendégek jókat posztolnak egy étteremről, az olyan, mintha kiváló értékelést adnának róla. Ezeket felhasználva egy vállalkozás sokkal jobban kapcsolódhat a követő bázisához és jóval autentikusabbnak tűnhet a vásárlók szemében.

4. A legfontosabb étterem marketing ötlet: a helyi keresőptimalizálás

Ha az összes kreatív marketing ötlet közül csak egyet választhatnál, akkor azt ajánlom, hogy ez legyen az.
A helyi SEO (Search Engine Optimisation, avagy keresőoptimalizálás) kiemelten fontos, ugyanis ha éttermed nem jelenik meg a találatok között, amikor vendégeid hozzájuk közel eső éttermek után kutatnak, akkor sok jóra sajnos nem számíthatsz.

Az legyen a célod, hogy egy specifikus kulcsszóra (pl.: legjobb pizza) a Google térkép az első három hely egyikén dobja ki az éttermed. A top három találat fogja a legtöbb ingyenes online forgalmat kapni, pusztán azért, mert ezeket látják meg először a keresés során a vásárlók.

Íme egy pár tipp, hogyan kezdj neki, ha pedig mélyebben érdekel a téma, akkor ajánlom Martincsek Zsolt cikkét, amelyben gyakorlati segítséget is találsz a beállításhoz.

  • Gyűjtsd az értékeléseket

Az értékelések bizalmat teremtenek potenciális vendégeid körében. Bátorítsd az embereket, hogy értékeljék éttermedet a Google-n, a Facebookon, Tripadvisoron vagy bármelyik általad preferált platformon. A negatív visszajelzések vele járói a dolognak, ezért folyamatosan kísérd figyelemmel a posztokat és véleményeket, hogy azonnal válaszolhass azoknak a vendégeknek, akiknek esetleg rossz tapasztalataik voltak.

  • Regisztráld éttermedet helyi vállalkozásként a Google cégem-be

A Google Cégem megmutatja a vendéglátóhely nyitvartatását, címét, elérhetőségét, sőt fényképeket a helyről és a vendégek korábbi véleményeit is. Igazold, hogy éttermed helyi szolgáltatást nyújtó vállalkozás, ez növeli annak esélyét, hogy megjelenjen a helyi keresésekben.

13 étterem marketing ötlet - Google cégem
A Bestia Google cégem adatlapja.
  • Légy következetes

A jó étterem onnan ismerszik meg, hogy az étel minősége és a vendégélmény mindig ugyanolyan: jó.

Ahhoz, hogy a SEO eredményes legyen, ugyanennyire nélkülözhetetlen a következetesség. Ellenőrizd, hogy minden oldalon, ahol éttermed adatai szerepelnek, konzisztensen ugyanaz a név, telefonszám és cím szerepeljen! Ez a social média fiókokra is vonatkozik! Légy óvatos, mert a legkisebb eltérés is megzavarhatja a keresőmotorokat, vagy a vendégeket.

  • Frissítsd a weboldalad

Ellenőrizd, hogy minden információ helyesen szerepel-e az étterem webhelyén. Ez mind az ügyfeleket, mind a keresőmotorokat elégedetté fogja tenni.  

A keresőmotorok folyamatosan térképezik fel a weboldalakat, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy azok továbbra is aktívak és relevánsak-e. Ha egy webhelyhez évek óta nem nyúltak, az okot adhat számukra, hogy alacsonyabb rangot adjanak neki a keresőben.  

A vendégek miatt szintén elengedhetetlen folyamatosan frissíteni az oldalt, hogy mindig az aktuális menüt és nyitvatartási időt mutassa! Képzeld el például, ha vendégként meglátogatnál egy éttermet, amit zárva találnál, annak ellenére, hogy a weboldalon lévő információk szerint nyitva kellene lennie. Hatalmas csalódás lenne és valószínűleg soha többé nem tennéd be oda a lábad.

5. Legyen minőségi weboldalad

Egy profi weboldal lehetővé teszi, hogy a vendégek már azelőtt megismerjék az éttermed által nyújtott élményt, hogy belépnének az ajtón. Weboldalad segítségével bepillantást nyújthatsz az étlapba, az itallapba, valamint az étterem légkörébe.

Étterem marketing ötlet - Legyen minőségi weboldalad

A minőségi weboldal nem csak egy kiemelten fontos étterem marketing ötlet, hanem olyan különleges helyzetekben is elengedhetetlen, mint például a Covid -19 második hullámára való felkészülés.

Ügyelj rá, hogy a weboldal reszponzív legyen, azaz kompatibilis a mobil eszközökkel is! Ez manapság különösen fontos, mivel az emberek már mindent a telefonjukról intéznek, ráadásul ha valaki éppen éhes, akkor nem fogja elővenni a laptopját, hogy azzal álljon neki éttermet keresni. 

Ha éttermed házhozszállítással is foglalkozik, akkor a minőségi weboldal mellett gondolkozz el, hogy esetleg megérné-e hosszútávon egy saját rendelési felületet is kialakítani rajta. Íme 7 ok, amiért igen.

6. Hirdess a közösségi médiában

A rendszeres posztolás mellet érdemes kiemelésekkel, hirdetésekkel növelnek bejegyzéseid elérését. A közösségi oldalak, mint a Facebook úgy működnek, hogy egy posztot alapból nem minden követőnek mutatnak meg, ezért hogy valódi sikert érj el, mindenképp számolnod kell marketing költéssel. UPDATE: Még szigorúbb lett a Facebook és az oldaladra posztolt, nem szponzorált tartalom organikus elérése most már szinte minimális.  

13 étterem marketing ötlet facebook

Amikor fizetsz egy hirdetéséért, akkor lehetőséged van kiválasztani a célközönséget, a megjelenés helyét és sok egyebet! Különbséget kell tenni a kiemelt bejegyzések és a hirdetések között.
A kiemelt bejegyzés olyan már létező bejegyzés, amit anyagi ráfordítással kiemelhetsz az általad választott célközönség számára, ezzel növelve az elérést. Ez a legegyszerűbb hirdetési forma a Facebookon.

Bár a kiemelt bejegyzés is hirdetésnek számít, a “rendes” Facebook-hirdetések a “hirdetéskezelőben” készülnek, és jóval fejlettebb testre szabást tesznek lehetővé.
A hirdetések célja jellemzően a potenciális vásárlók (érdeklődők) gyűjtése, vagy a kattintások, konverziók generálása. 

Jó tudni, hogy ha hirdetsz, akkor hozzáférést kapsz a belső hirdetés felülethez, amelyen láthatod, hogy teljesítenek a kampányaid? Kielemezésükkel értékes információkhoz juthatsz,  amelyek felhasználásával tovább növelheted hirdetéseid sikerét.

7. Tartsd szemmel a vendégvéleményeket

Figyeld a különböző platformokon keresztül érkező véleményeket, értékeléseket, különösen tekintettel a közösségi oldalakon érkező hozzászólásokra és azokra a külső posztokra, amelyekben az éttermed is meg van jelölve.

Az étterem tulajdonosaként, vezetőjeként ez kutya kötelességed. Mindig tudd, mit mondanak rólad az emberek a neten?
Ez nagyon fontos, mert könnyen kaphatsz valótlan értékeléseket, vagy olyan hozzászólásokat, amelyek rontják a vállalkozás hírnevét. 

Ha valamelyik vendégednek negatív élménye volt és erről véleményt ír, akkor egy dolgot semmiképp ne tegyél: NE IGNORÁLD! Válaszolj neki pozitív hangnemben, biztosítsd róla, hogy érdemben ki fogod vizsgálni a történteket és ajánlj fel neki a sérelem mértékének megfelelő kompenzációt.

8. Indíts törzsvendég programot

A törzsvendég programok kiváló módja az eladások növelésének, céljuk, hogy vendégeid minél többször látogassanak el az éttermedbe.
Az egyik legegyszerűbb módja, hogy belekezdj a saját törzsvásárlói programod kiépítésébe, az az, hogy elkezded gyűjteni a vendégek email címeit.
Ezt egyszerűen meg tudod tenni a weboldaladon keresztül, egy landing oldalon, vagy akár egy facebook kampány keretében.
Ezután már nincs is más dolgod, mint hogy rendszeresen megkeresd őket különleges ajánlatokkal, akciókkal, vagy akár kedvezményekkel, és meglátod, a hatás nem marad el!

Tudod, hogy a törzsvendég programok miért olyan sikeresek? Mert mindenki, ahogyan te is és én is – imádunk jól járni, imádunk ajándékot kapni! 

Az, hogy mi lesz az a dolog, amivel még több vendéget csábítasz magadhoz, csak rajtad áll, csak a képzeleted szabhat neki határt. Én személy szerint azt ajánlom, hogy kedvezmények helyett inkább valamilyen ajándékot dobj be, vagy találj ki egy olyan ajánlatot, aminek még te magad sem tudnál ellenállni

9. Étterem marketing ötlet: ÍRJ BLOGOT

“Micsoda? Hogy blogot? Én?” – gondolhatod. A blogolás lehet az utolsó dolog ami eszedbe jutna, mint egy jó éttermi marketing ötlet, de hidd el, nem így van!
A blogolás kiváló módja, hogy közelebb kerülj a célközönségedhez, megtartsd a törzsvendégeidet és hogy jobban megismerjenek a potenciális vevőid.

Végül, de, nem utolsó sorban a blog írás kiváló módja annak, hogy a vendégek megtaláljanak online is! Írj olyan dolgokról, amik foglalkoztatják a célközönségedet. Mutasd be részletesen, hogyan készül az egyik legkedveltebb étel az étlapról? Vagy, hogy a legutóbbi rendezvényt hogyan szerveztétek meg? Vagy honnan érkeznek maguk az alapanyagok?

Látod? A lehetőségek tárháza gyakorlatilag korlátlan.

10. Használd a Pinterestet

Ez számomra is egy új dolog, sosem vettem a fáradtságot, hogy megtanuljam a Pinterest használatát. De nemrég úgy döntöttem, hogy utánanézek, és most már azt gondolom, hogy nagy hiba nem használni! 

13 étterem marketing ötlet, Pinterest

De miért is gondolom így? Mert ha nem akarsz, nem kell egy forintot sem elköltened ahhoz, hogy megtaláljanak az emberek – többek között ettől lesz a pinteres egy nagyon értékes étterem marketing ötlet.

Az Pinterest posztokat pineknek hívják (innen a név is), és az a hatalmas előnyük, hogy minden pinhez kötelezően meg kell adnod egy külső oldalra mutató linket. Ergo minden egyes pin esetében, ha valaki rákattint, akkor automatikusa átugrik a céloldalra, ahova vinni szeretnénk. 

Ezzel még nincs vége. A pinteresten különböző táblákba rendezheted a pineket, és nem csak a sajátjaidat, hanem mások pinjeit is elmentheted a tábláidra. A te pineidet más felhasználók szintén szabadon menthetik az ő tábláikra, így a te pineid az ő követőik számára is megjelennek, majd ezeket az ő követőik is láthatják, ők is menthetik az ő tábláikra és így tovább.

Kattints ide és látogass el a Gasztro77 Pinterest oldalára. nézd meg, hogy én hogyan kezdtem el!

11. Használj email marketinget

Az email marketing egy olyan eszköz, amelyet minden vállalkozásnak – igen még egy étteremnek is szinte kötelező használni.
Hogy mi kell hozzá? Hát persze, email címek! Kezdd el gyűjteni azokat és építs listát!
Hasonlóan ahhoz, amit a törzsvendég programnál olvashattál, helyezz el a weboldaladon feliratkozó formokat, használj pop upokat, vagy használd ki a közösségi oldalak nyújtotta lehetőségeket.

Ha már alakul a listád, akkor el is kezdheted összeállítani az első email kampányodat, vagy akár email automatizációkat is kialakíthatsz.
“De miről fogok írni?” Ha ez jár a fejedben, akkor íme egy pár ötlet, ami segíthet az elindulásban:

  • Írj az étlapon szereplő újdonságokról
  • Mutasd be az eheti különlegességeket
  • Ossz meg információkat a következő eseményről (pl. borkóstoló, borvacsora)
  • Mutasd be a csapatod tagjait
  • Meséld el az étterem történetét
  • Készíts rövid interjúkat a beszállítókkal

Fontos, hogy ezek az emailek nem azért vannak, hogy direktben eladják az éttermed. A feliratkozóid hasznos, minőségi tartalmakra vágynak. Írj olyan leveleket, amelyek valódi értéket adnak, a feliratkozóid pedig hálásak lesznek: megnyitják, elolvassák és reagálnak majd a tartalmaidra.

12. Dolgozz influenszerekkel

Az influenszerek olyan, a közösségi médiában kiemelkedő népszerűséggel rendelkező egyének, akiknek véleménye fontos a követőtáboruk számára. Hívd meg őket az éttermedbe és kérd meg őket, hogy posztoljanak az ételről, vagy hogy osszák meg a véleményüket a követőikkel.

Arra viszont nagyon figyelj, hogy csak olyan, releváns influenszereket keress meg, akik nem ismeretlenek a gasztronómia világában, máskülönben nagyobb lesz dolog füstje, mint a lángja.

13. Az ételeid legyenek “instázhatóak”

Sok ember, kiváltképp a fiatalabb generáció tagjai gyakran kiteszik az instagramra az ételek fotóit, amiket éppen fogyasztanak. Ha a legszebb ételképek a te éttermedben készülnek, annak bizony hamar híre megy!

13 Étterem marketing ötlet, instagram

Találj ki valami olyan kreatív dolgot, ami más éttermekben nincs. Találj ki egy olyan ételt, vagy italt, ami csak nálad kapható és megjelenésében kiemelkedik a tömegből. Ha ez megvan, akkor jöhetnek a képek!

FYI! Ha már az instagramnál tartunk, fontos, hogy figyelj az egyensúlyra! Ne csak az ételekről posztolj, hanem tegyél ki képeket az étterem belső teréről, a csapatról, a bárról, bármiről, ami megmutatja, hogy Hozzád valóban érdemes beülni.

Alkalmazd a technikákat!

A legfontosabb tanács, hogy járj nyitott szemmel! Elképzelhető, sőt valószínű, hogy a te éttermed esetében a fenti dolgok közül egyesek kevésbé működnek majd, mint a többi.

Ez természetes! Ha úgy látod, hogy valami nem működik, cseréld le. Ne akadj fent apróságokon, mivel annyi kreatív étterem marketing ötlet létezik, hogy szinte soha nem fogsz tudni kifogyni belőlük.

 

Related Posts

Leave a comment