19th Ave New York, NY 95822, USA

Online ételrendelés vendéglátós szemmel: 7 ok, amiért megéri saját felületet üzemeltetni

Online ételrendelés vendéglátós szemmel: 7 ok, amiért megéri a saját online felület

Az éttermi számok már a COVID-19 megjelenése előtt is erőteljesen az online ételrendelés irányába mozogtak. Sajnos nincs az itthoni helyzetről konkrét számadatunk, de például az Egyesült Államokban tavaly októberben már az éttermi értékesítések több mint 60%-a házhozszállításból és elvitelből tevődött ki.

Hazánkban a járvány miatt a nagyon sok étteremben drasztikusan visszaesett a forgalom. Az hogy mennyire, az nagyban függ az étterem típusától és hogy hol található. Budapesten például a turizmus visszaesésének következtében a legtöbb hely kong az ürességtől, és nagyon sok pedig bezárt.

Ebben a kihívásokkal teli gazdasági környezetben egy tudatos vendéglátós kétszer is meggondolja, hogy mibe invesztál pénzt, akkor is ha ez egy viszonylag gyors megtérüléssel kecsegtető dolog, mint egy saját ételrendelési rendszer.

Ha az éttermed már fent valamelyik online ételrendelő portálon, akkor lehet, hogy elsőre feleslegesnek tűnhet saját rendelési rendszert kiépíteni. De, ha hosszútávban gondolkodsz, akkor egyáltalán nem így van, mivel pont olyankor kell megújulni és adaptálódni az új helyzetekhez, amikor a piac is nagy változásokon megy keresztül.  

Azok az éttermek, amelyeknél van saját online ételrendelés, fontos előnyöket élveznek azokkal szemben, akik kizárólag az ételrendelő portálokon, applikációkon vannak fent.

Ilyen előny például, hogy az online értékesítésből és marketingből származó adatok segítségével a célközönség igényeire szabott ajánlatokat dolgozhatsz ki, ezzel erősítve az étterem brandjét és növelve vásárlói a lojalitást. A legfontosabb mégis az, hogy az ételkiszállításból származó profit teljes egészében nálad marad, mivel nem kell az online platformok esetenkénti több, mint 30%-os jutalékot fizetni. 

Íme 7 fontos érv, amiért megéri a saját felületen történő online ételrendelés bevezetése.

1. Az online rendelés több forgalmat generál

A szabadidő csökkenése és a kényelem iránti növekvő igény következtében ma már a modern vásárlók preferenciája egyre jobban az online ételrendelés felé tolódik. Egy jól kivitelezett, könnyen átlátható és érthető online felületen a vásárlók nagy eséllyel görgetik végig a teljes étlapot, ráadásul sok esetben nagyobb értékben is rendelnek mintha azt személyesen, vagy telefonon tennék. (Átlagosan 23%-al, a Toast, éttermi rendszereket értékesítő amerikai cég tapasztalatai alapján.)

A fiatal, 15-34 év közötti megrendelők, akik már az új technológiákkal körülvéve nőttek fel, komoly változásra kényszerítik az éttermeket. Ők egyszerűen továbblépnek, ha nem lehet könnyedén, néhány másodperc alatt leadni a rendelést az adott felületen. Ezért muszáj komoly figyelmet kell fordítani a rendelési folyamatra, hogy minél egyszerűbb és átláthatóbb legyen.

‘Upselling’-gel ösztönözheted a vásárlókat a megrendelési folyamat közben, hogy magasabb értékű termékeket válasszanak, vagy plusz kiegészítő termékeket adjanak hozzá rendelésükhöz. Ezt a módszer itthon még nem annyira elterjedt, mint külföldön, pedig nagyon komoly kosárérték növekedést lehet elérni vele.

A saját online ételrendelés a szellemkonyha koncepció egyik alapja is, amely a jövő egyik legnépszerűbb új éttermi üzleti modellje lehet!

2. Vendéglátás a vendégek otthonában is

Az éttermesek joggal érezhetik, az online ételrendelés esetében nincs meg a személyes kapcsolat a vendéggel, ami részben igaz is, de ez nem jelenti azt, hogy nem lehetne személyessé tenni az online ételrendelést.

A vendégek számára a legapróbb kedvesség is sokat számítanak, főleg olyan szituációkban, mint a COVID-19 miatt kialakult gazdasági helyzet. Egy személyes köszönő üzenet,vagy egy apró kis ajándék (pl. egy ingyen desszert) kiválóan erősítik éttermed brand-jét. 

Sőt, ha kitartóan fókuszálsz az online vendégmegtartásra, akkor idővel kialakíthatsz egy olyan lojális vendégkört, amelyre építhetsz, amint a gazdasági helyzet normalizálódik majd.

3. Pontosabb rendelések

Rendelés felvételkor minden étteremben történhetnek hibák, félreértések. Ezek jó esetben csupán kukában kikötő alapanyaggal járnak, de rosszabb esetben akár rossz szájízzel távozó, elidegenített vásárlókat is eredményezhetnek.

Az online ételrendelések esetében a hibáknak kicsi a valószínűsége, mivel az irányítás a vevő kezében van, és minden megrendelés visszakövethető módon, írásban történik. 

Tetszik ez a cikk? Csatlakozz zárt Facebook csoportunkhoz!

Ha az online felület megfelelően működik, egyszerűen kezelhető és minden szükséges információ a vendégek rendelkezésére áll, akkor a gyakorlatban nagyon csekély az esély a félreértésre

Ez a szempont különösen fontos az intoleranciával, ételallergiával élő vendégek esetében, ugyanis náluk egy kis hibának is jelentős következményei lehetnek. Cserébe viszont, ők egy nagyon lojális célcsoport lehetnek, ugyanis ha minden információt megtalálnak egy oldalon, akkor jellemzően következőleg is onnan szeretnének rendelni.

4. A saját online ételrendelés felülete személyre szabható

A saját rendszer nagy előnye, hogy nem kell másra várni, ha valamin változtatni szeretnél, hanem azonnali változtatásokat tudsz eszközölni a menün, design-on, vagy bármin.  (Ha már a menünél tartunk, íme  5+1 ok, amiért érdemes rövidebb étlapot írni.)

Sokkal jobban tudod kontrollálni a vásárlási folyamatot és a saját branded erősíteni, mintha egy harmadik fél által üzemeltetett online ételrendelő platformot használnál. 

Profi ételképek használatával egy olyan online felületet alakíthatsz ki, amely kellőképpen reprezentálja éttermed minőség iránti elkötelezettségét, ráadásul, mivel a kiszállítási időket jellemzően akár az adott napon belül is változtathatod, pozitívan alakíthatod a vásárlói elvárásokat

5. Nem kell jutalékot fizetned

A harmadik fél által üzemeltetett ételrendelő platformoktól eltérően (pl. a Netincér, Wolt, Bolt stb.) a saját rendszer használatának hatalmas előnye, hogy az online értékesítésből származó bevétel után nem kell jutalékot fizetni

Online ételrendelés vendéglátós szemmel 7 ok, amiért megéri a saját online felület 3

A közvetítők kihagyásával megspórolhatod azt a 30% körüli jutalékot, amit a közvetített rendelések után kiszámláznak, bár vannak esetek – pl. induló vállalkozások – amikor eleinte megéri csatlakozni. Az online platformokat naponta több százezer ember használja, ami kiváló felületet biztosít éttermednek, hogy megjelenjen.

A billboard jelenség miatt amikor valaki egy online platformon keres éttermet, akkor felkeresi a potenciális éttermek honlapjait is, és az ott kapott benyomások hatása is érvényesül amikor kiválasztja, hogy honnan fog rendelni. Ekkor, ha látja, hogy az étterem honlapján keresztül közvetlenül is tud rendelést leadni, akkor lehet, hogy inkább ezt az opciót választja.

A piacon több megoldás is létezik saját rendelési felület kialakítására, ezek általában egyszeri díjas, éves-, vagy havi díjas termékek. Mivel a költségük fix, ezért jobban tervezhető, ráadásul minél többet értékesítesz, annál több profitot realizálhatsz

6. Használd ki egyszerre az közvetítő oldalak és a saját online ételrendelés előnyeit

A közvetítő oldalakon, ételrendelő platformokon, appokon való szereplésnek egyértelmű előnyei vannak. Például a telített piacokon, mint a nagyvárosokban ezek a harmadik személy által üzemeltetett ételrendelő appok kiváló eszközei a megrendelőszerzésnek. A hátulütője ennek viszont, hogy minden rendelés után súlyos, akár 30-35% jutalékot kell kifizetned. 

A megoldás: ösztönözd a platformokról bejövő új megrendelőket, hogy legközelebb a saját weboldaladon rendeljenek. Például ajánlj kedvezményt a következő rendelésükből, ha azt közvetlenül a te oldaladon keresztül intézik, ami által mindketten jól jártok, mivel pénzt spóroltok meg minden jövőbeli rendelésen.

Ezt a kedvezményt akár a kiszállítós éttermi blokkokon is megjelenítheted, így még több embert tudsz átcsalogatni magadhoz.

Üzleti ötlet: Szellemkonyha meglévő étteremből: Hatékonyság és forgalom növelés virtuális brandek segítségével.

7. Fontos vásárlói adatokat gyűjthetsz

Egy olyan kompetitív iparágban, mint a vendéglátás, a vásárlói igények minél jobb megismerése hatalmas előnyt jelent. Egy saját online ételrendelési felület működtetése nélkülözhetetlen ahhoz, hogy az ehhez szükséges adatokat megszerezd.

A külsős platformokkal ellentétben – akik foggal-körömmel védik az általuk közvetített vásárlók adatait – a saját oldaladon keresztül könnyedén gyűjtheted a vásárlók adatait, ami által pontosan megismerheted a szokásaikat, igényeiket. 

Az adatok segítségével konkrétan belőheted az éttermed célcsoportját és pontosan az ő igényeiknek megfelelő étlapot és ajánlatokat dolgozhatsz ki.

Online ételrendelési rendszerek

Manapság az online ételrendelés az egyik legbiztosabb módja annak, hogy egy étterem kapcsolatban maradhasson vendégeivel. Az emberek online is az élményt keresik, online is szeretnék megtapasztalni egy étterem vendégszeretetét. 

Hozd ki a lehető legtöbbet az éttermedből saját rendelési rendszer használatával. Konvertáld az online platformokról érkező megrendelőket, ismerd meg az igényeiket és fókuszálj rájuk, hogy a jövőben közvetlenül tőled rendeljenek. 

 

Related Posts

Leave a comment