19th Ave New York, NY 95822, USA

Üzleti ötlet: indíts éttermi készétel beszállító vállalkozást

Üzleti ötlet nyiss éttermi készétel beszállító vállalkozást 3

A koronavírus járvány nem csak rövid távon van hatással a vendéglátó szektorra, hanem hosszú távú komoly következményekkel is kell számolnunk. Az egyik ilyen következmény  a szakképzett munkaerő még súlyosabb hiánya lesz.

Miért gondolom ezt? Mert már a járvány előtt is nehéz volt tapasztalt alkalmazottakat találni, a járvány alatt pedig a munkavállalók tömegesen hagyták el a vendéglátást, és aki tehette, az vagy külföldön, vagy más szektorokban helyezkedett el.

A probléma, amire építünk

Amint elkezd normalizálódni a gazdaság, ismét felüti majd a fejét – a korábbiakhoz képest még nagyobb méreteket öltő – munkaerőhiány.

Ha a konyhát nézzük, akkor eddig sem volt, de ezután még ennyire sem lesz elég szakképzett szakács, aki lesz, az pedig nagyon “drága” lesz.

Ez is érdekelhet: Csatlakozz zárt szakmai Facebook csoportunkhoz!

Sok olyan pozíció van egy étteremben ami könnyen és gyorsan betanulható, de a főzés jellemzően nem ilyen. Legalább alapszinten főzni tudó szakácsok nélkül nem üzemeltethető jól egy étterem. Vagy mégis?

Az ötlet: Indíts éttermi készétel beszállító vállalkozást

A készételek olyan készen vásárolható termékek, amelyek felmelegítve már tálalhatók is.

A cél az, hogy megkönnyítsd az éttermek, hotelek konyháinak működését azzal, hogy szakmai és humán erőforrás terhet veszel le a vállukról. 

Magyarul azt szeretnéd, hogy a legmunkaerőigényesebb, legtöbb időt felemésztő ételek elkészítését szervezzék ki valakinek és az a valaki Te légy!  

Ez is érdekelhet: Étlaptervezés felsőfokon, így növeld éttermed profitját akár 15%-kal

Olyan ételekre gondolok, amelyek elkészítése sok idővel és odafigyeléssel jár és nem lehet csak úgy egy kuktára bízni – mint például a konfitált kacsacomb, pulled pork, de lehet ez egy lasagne, vagy akár egy igazán minőségi marhapörkölt is. 

A lényeg, hogy jó minőségben tudd ezeket kiszállítani úgy, hogy az étteremben csak visszamelegíteni kelljen, akár egy tapasztalattal alig rendelkező szakács is pár perc alatt ki tudja tálalni, az étterem is keressen az értékesítésen, és persze te is. Ha ezt meg tudod oldani, akkor nyert ügyed van!  

Fontos, hogy ne akarj mindenki igényeinek megfelelni

 Fő szempont, hogy kezdésként keresd meg azt a néhány terméket, amelyre igazán nagy az igény a piacon, közkedveltek, sok vendéglátóhely étlapján fent vannak, sokan rendelik őket, és relatíve sok időbe telik az elkészítésük.

Íme pár ötlet, ami mentén elindulhatsz:

  • Konfitált húsok (kacsacomb, vörösboros marhapofa, fűszeres tarja stb.)
  • Tradicionális ételek (pörköltek, szószos ételek, egytálételek stb.)
  • Ételek büféasztalra
  • Nemzetközi konyha, például olasz ételek (Lasagne-k, Gnocchi-k, Töltött canneloni-k, tészta szószok)
  • Amerikai BBQ: (pl.: füstölőben lassan sült húsok, oldalas, pulled pork, marhaszegy stb.) – egy ismerősöm például pont most indít ilyen vállalkozást. 

Ez is érdekelhet: Nézd meg válogatott szakmai cikkeinket

Kik a célpiac?

Éttermek, étterem csoportok és láncok, hotelek, közétkeztető cégek, büfék, vendéglők stb.

Mekkora a konkurencia? 

Vannak olyan cégek, akik foglalkoznak sous vide késztermékekkel, főleg húsokkal, de a konkurencia ezen a téren még nem számottevő. Egyéb késztermékek esetében pedig – például amiket az imént fentebb olvashattál – a konkurencia minimális!

Hogyan valósítsd meg?

1. Felméred a piac igényeit – beszélj éttermek, szállodák séfjeivel és kérdezz rá, hogy mely ételek elkészítése, felfőzése okozza a legnagyobb problémát számukra
2. Üzleti tervet készítesz – leírod részletesen, hogy mire fogsz specializálódni, hogyan fogsz értékesíteni, milyen bevételekkel és költségekkel számolsz, mik a veszélyek, kik a konkurenciák stb.
3. Bérelsz egy felszerelt termelő konyhát – ezt a kezdetekben nem is kell full time működtetni, hanem lehet akár napi néhány órára, esetleg heti pár napban.
4. Beszerzed a szükséges engedélyeket – erről hamarosan írni fogok egy hosszabb cikket.
5. Gondoskodj a megfelelő szállításról – kezdetben használhatsz sima thermo ládákat, később pedig a megrendelések növekedése esetén átállhatsz a hűtőautós szállításra, sőt akár teljes egészében ki is szervezheted a szállítást.
6. Célozd meg elsőként a hoteleket és az éttermeket és értékesíts – kérj személyes találkozót a potenciális megrendelőkkel és mutasd be nekik a termékeket. A selling point a minőség mellett az lesz, hogy mennyi időt és pénzt tudnak majd megspórolni a te ételeid, szolgáltatásod igénybevételével.
7. Ha már beindult az üzlet, akkor rendszeresen monitorozd, hogyan teljesítenek a kínálatban szereplő termékek, mert lehet, hogy akár 15% profitot is az asztalon hagyhatsz ha nem figyelsz!

Mekkora árréssel számolhatsz?

Ez kereskedelem, tehát az élni és élni hagyni elv érvényesül. Úgy kell beáraznod az ételeket, hogy neked is megérje gyártani, és az ügyfél is jó áron tudja profittal továbbértékesíteni. A dolog termékfüggő, de kb. 40-60%-os árrésszinttel kalkulálhatsz. 

Külföldi példák, amelyekből inspirálódhatsz

 

Related Posts

Leave a comment