19th Ave New York, NY 95822, USA

VIRTUÁLIS ÉTTEREM: Hogyan termelj extra profitot meglévő éttermedből

VIRTUÁLIS ÉTTEREM: termelj extra profitot meglévő éttermedből

Van egy ötlet, ami már egy jó ideje a fejemben van, viszont a COVID miatt úgy érzem, hogy most nagyon aktuális. A szellemkonyha koncepciójáról korábban olvashattál, ennek lényege, hogy egy kiszállítós konyhában – gyakorlatilag egy “vendéglátó üzemben” – több különböző virtuális étterem üzemel. 

Mivel nincs vendégtér, és a rendelések kizárólag online érkeznek, így számos költségtényező kiesik az egyenletből pl.: felszolgálók, eszközök, gépek, italok, bútorok, design, kialakítás stb. ami miatt egy ilyen vállalkozás indítása gyorsabb és olcsóbb, és az üzemeltetés is költséghatékonyabb.

Na de mi van akkor, ha van már egy meglévő étterem? Abban is üzemeltethető akár több virtuális étterem?

Igen, abszolút!  A szó szoros értelmében vett szellemkonyhára itthon még alig találunk példát, viszont már több olyan étteremről is tudok, akik nagy sikerrel alkalmazzák a virtuális étterem koncepciót. Ők meglévő éttermük konyhájából plusz virtuális brandeket üzemeltetnek, ezzel növelve forgalmukat és javítva a kihasználtságukat.

Többen az utóbbi hónapok folyamán kezdtek virtuális éttermek üzemeltetésébe, miután a koronavírus miatt komoly vendégszám csökkenést tapasztaltak, és szerették volna felpörgetni a meglévő éttermük forgalmát és jobban kihasználni az erőforrásaikat.

Ilyen például a Jamie Oliver’s Diner és a Jamie Oliver’s Pizzeria Buda, amelyek a budai várban található Jamie’s Italian étterem konyhájából üzemeltetett virtuális étterem brand-ek és kizárólag a Wolt applikációján keresztül érhetők el, házhozszállítással.

Nyiss virtuális éttermet és termelj extra profitot meglévő éttermedből!
Nézzük meg hogyan, egy gyakorlati példán keresztül:

Tegyük fel, hogy van Budapesten egy “Boston Grill” nevű éttermed, aminek az étlapján vannak hamburgerek, pizzák, grill ételek és köretek. Mondjuk, hogy vannak saját futárjaid, akikkel a beülős étkeztetés mellett kiszállítást is csinálsz.

A cél az, hogy minimális plusz ráfordítással a lehető leghatékonyabban kihasználd a meglévő erőforrásokat, úgy hogy közben növeld a piaci részesedésed és a forgalmat. 

Nulladik lépésként megnézed, hogy a meglévő étlapot hogyan tudod “streamline”-olni, vannak-e rajta olyan ételek, amelyek kevesebbszer rendelnek, van ami egyáltalán nem népszerű. Ha igen, akkor ezeket le kell venni és ha szükséges ki kell találni helyettük újakat. Íme 5+1 ok, amiért érdemes rövidebb menüt írni

A lényeg, hogy az étlapokat a lehető legszűkebbre kell venned. Minél kevesebb féle alapanyagot használsz, annál jobb lesz a gazdaságosság és a gyártási hatékonyság.

Hozz létre új virtuális éttermeket

A Boston Grill mellé létrehozol 2 új virtuális étterem brandet: Texas Burger és New York Pizza néven.

A kínálataikat úgy alakítod, hogy:

  • a Boston Grill kínálata teljesen megmarad (hamburger, grill, pizza)
  • a Texas Burger étlapjára a legnépszerűbb hamburgereket és köreteket teszed fel,
  • a Boston Pizza menüjére pedig a legnépszerűbb pizzák kerülnek.

Ez miért lesz jó?

A két új virtuális étterem számára is létrehozol egy-egy saját weboldalt és saját online rendelési rendszert.
Így most már három saját oldalon keresztül, háromszor több eséllyel érkezhet be hozzád rendelés. 

Csatlakozz zárt Facebook csoportunkhoz!

A következő lépés, hogy mindhárom éttermet felviszed az online ételrendelő platformokra.

Ezeknek 2 fajtája van:
1. amelyiknek vannak futárjaik,
2. amelyiknek nincsenek futárjaik, ő csak közvetít és te szállítasz.

A futár flottával rendelkező platformok hozzáadott értékét nem kell ecsetelni, a hátulütőjük viszont az, hogy minden rendelés után súlyos, akár 30-35% jutalékot kell fizetned. 

VIRTUÁLIS ÉTTEREM

Fontos mérlegelni, hogy ha vannak saját futárjaid, akkor mely platformokat választod, ugyanis a hosszútávú cél az, hogy minél több pénz maradjon zsebedben, ennek pedig az a módja, hogy minél több rendelés a te saját rendelési felületeiden keresztül érkezzen.

Ehhez fel kell építened virtuális éttermeid saját marketingjét, de hidd el már középtávon megéri! Légy kreatív, próbáld meg elérni, hogy a platformokról bejövő új megrendelők legközelebb ne a platformon, hanem az éttermed saját weboldalán keresztül rendeljenek. (pl. ajánlj kedvezményt, ingyen desszertet stb.)

Érdemes kísérletezned azzal is, hogy beállítod mindhárom virtuális étteremnél a személyes átvételi opciót, mert ha valamelyik megrendelő a közelben lakik és eljön az ételéért, akkor a futárod ez idő alatt egy másik címre tud szállítani. Erre kapcsolhatsz is valamilyen fajta ösztönzést, hogy megérje az embereknek venni a fáradtságot és elmenni a rendelésükért. Tartsd a hatékonyság növelést szem előtt!

Mit érsz el a virtuális éttermek által?

Megnöveled az értékesítést:
Jóval nagyobb online jelenlét. Egy helyett három saját weboldal ahol a rendelések után nem fizetsz jutalékot.
Megjelenés online platformokon, ahol magas a jutalék, de hozzák az új vásárlókat + saját futárokkal szállítanak.

Hatékonyabb lesz a működés:
Rövidebb menük, kevesebb veszteség, gyorsabb kiszolgálás. Jobban ki tudod használni konyhád erőforrásait.
Ezek a vállalkozás pénzügyi eredményét is pozitívan befolyásolják.

Folyamatosan mérni és figyelni kell, hogy mely ételek teljesítenek jól, melyek kevésbé, melyik ételt éri meg étlapon tartani és melyiken kell mielőbb változtatni.

Mivel a piac egyre jobban az ételrendelés felé tolódik el, sőt az Amerikában az éttermi értékesítések már több mint 60%-a házhozszállításból és elvitelből tevődik ki, ezért nem is az a kérdés, hogy érdemes-e virtuális éttermekkel operálni, hanem az, mikor kezded el. Ha szeretnéd látni, hogy néz ki a jövő, akkor nézd meg ezt a videót.

 

Related Posts

Leave a comment